V Bibli je na několika místech zmínka o tom, že Kristus uzdravoval i v sobotu, a jeho učedníci byli přistiženi při tom, že v sobotu drtí v dlaních klasy obilí, aby se získaným zrním nasytili, když procházeli mezi lány obilí. Židé na základě toho usoudili, že nemůže být mesiášem, protože svévolné hřešení bylo považováno za důkaz pohrdání slovem Hospodinovým, a za jeho velkou potupu. V kapitole 15. čtvrté knihy Mojžíšovy, je zapsáno, že jeden člověk byl přistižen při tom, jak v sobotu sbírá v lese dříví. Ti, kteří ho při tomto činu přistihli, jej přivedli k Mojžíšovi, aby rozhodl, jak s ním má být naloženo. V podrobnějším rozpracování Božích přikázání byl pro takové zjevné a svévolné, porušení Božího zákona nařízen trest smrti. Nevím, jak důsledně se toto drastické nařízení, o kterém se dá pochybovat, že bylo nařízeno Bohem, v praxi dodržovalo. Ale je zřejmé, že Mojžíš se chtěl pro jistotu zaštítit Bohem, proto řekl lidem, že požádá Boha, ať v této věci sám rozhodne. Jeho rozhodnutí tlumočené Mojžíšem znělo takto: „… smrtí ať umře člověk ten, ať jej bez milosti ukamenuje všechno množství“. V novějším překladu Bible jsou místo termínu „všechno množství“ použita slova „celá pospolitost“. Jak si mohli lidé ověřit, že jim Mojžíš tlumočí slova Boha? Myslím si, že zde zůstává velká pochybnost. Trest je příliš krutý a neadekvátní proviněni člověka. Kdyby se dnes toto nařízení mělo dodržovat, muselo by být ukamenováno celé lidské pokolení této planety. Ale faráři i dnes tvrdí, že z Bible i dnes platí každé slovo do posledního puntíku. K tomu, aby to člověk pochopil, musí mít pravděpodobně teologické vzdělání.
Kristus na výtku farizeů týkající se této věci, odpovídá otázkou: „Sluší-li se v sobotu dobře činiti?“ Jindy zase těmito slovy: „Sobota pro člověka učiněna jest a ne člověk pro sobotu“.
Skutečný Bůh oznamuje člověku v tomto přikázání asi toto: „Pamatuj na to, že po práci máš také odpočívat. Já jsem stvořil svět v šesti dnech, a potom jsem jeden den odpočíval. Chceš-li si ze mne vzít příklad, dělej to také tak. Ale rozhodnutí je na tobě, ty víš, že ti nic nenařizuji, protože respektuji tvoji svobodu.“ Toto je správný výklad toho, že sobota pro člověka učiněna jest.
Bůh trpaslík to posuzuje jinak. Ten přikázání o svěcení soboty považuje za zákon, za jehož, porušení je trest smrti. A přesto, že mezi přikázáními Boha je též přikázání nezabiješ, bez rozpaků nařizuje, aby přestupník přikázaní o svěcení soboty, byl lidmi zabit. Vůbec mu nevadí, že by se dalo namítnout: „Bože trpaslíku, nejde ti to nějak do figury. Přikazuješ, aby člověk nezabíjel, ale z tvého nařízení zabíjet musí, protože jinak bys ho asi zabil ty.“ Kdyby se přikázání o svěcení soboty přísně dodržovalo v době Kristově, musel by být Kristus ukamenován a s ním i jeho učedníci.
Skutečný Bůh učinil sobotu pro člověka. Bůh trpaslík učinil člověka pro sobotu. Kristus svým vztahem k svěcení soboty ukazuje, kterého Boha ctí.