Rajského života si naši prapředkové moc neužili. Přesto mají dost důvodů vzpomínat na tuto dobu, jako na zlaté časy svého života. Až na ten zákaz – nejíst ovoce ze stromu poznání, neomezil je Stvořitel žádnými dalšími zákazy a příkazy. Nepadlo ani slovo o tom, že by ho měli za rajské zaopatření uctívat. Nenařídil jim postavit oltář, nevyžadoval, aby mu přinášeli oběti. I když o tom nebyla řeč, platilo – máš-li chuť něco dělat, dělej si to, kdy chceš. Evě nenařídil, jak se má chovat k Adamovi, stejně tak Adamovi k Evě. Nedával jim najevo, že on je pán a oni jeho poskokové. 0 trestu smrti sice byla řeč, ale nevím, jestli člověk nerozeznávající dobré a zlé, mohl mít ponětí o tom, je-li smrt pro něho dobrá nebo špatná. Nejsem si zcela jist, udělal-li Stvořitel dobře, když naše prapředky neupozornil na konkurenci, a nedal jim pár otcovských rad, jak mají reagovat na její nabídky.
Ale jinak to byla idyla. Vypadalo to téměř tak, jako když mezi Stvořitelem a jeho stvořením platí „já pán, ty pán“. Můj strýc, když zaslechl zmíněné lidové rčení, reagoval poněkud podrážděně, těmito slovy: „A kdo bude pást kozy, když jsme všichni páni?“. Na otázku, kdo v ráji pásl kozy, Bible bohužel neodpovídá.
Posuzováno podle toho, jakým oblečením zaopatřil Stvořitel naše prapředky v ráji, dalo by se soudit, že fandil nahotě. Tvrdí odpůrci nahoty by možná namítli, že šlo o nahotu v rodině a ne na veřejnosti. Zajímavé by bylo, jak by tito odpůrci nahoty odpověděli na otázku, zda děti rodičů považují za veřejnost nebo za rodinu, a zda je nepohoršuje, když rodiče neskrývají svou nahotu před svými dětmi a děti před rodiči.
Zdá se, že nahota našich prapředků jejich stvořitele nepohoršovala. Člověk má oprávněné pochybnosti o tom, zda je to stejný Bůh, který v Bibli o pár stránek dále nařizuje člověku přísně skrývat svou nahotu a za odhalení „hanby člověka“, ukládá v některých případech dokonce trest smrti. V kraji, odkud pocházím, se traduje moudré lidové rčení: „Řit a čelo, jedno tělo“. Žádná část lidského těla by neměla jiné lidi pohoršovat. Odsuzování nahoty lidského těla není nic jiného než zděděná hloupá tradice, kterou drtivá většina lidí bezmyšlenkovitě přijímá, jako dobrý mrav, a nahotu považuje za duševní úchylku.
Naši prapředkové si ani neuvědomovali, jak všestranně o ně Bůh v ráji pečuje. To nebylo jen plné zaopatření statky vezdejšími. Bůh je chránil též před pácháním hříchů tím, že do ráje spolu s nimi neubytoval též jiné lidi. Tak např., kdyby Adam chtěl uspokojit své chlípné touhy smilněním, neměl možnost tento hřích spáchat, protože v ráji nebylo ženy, která by mohla této jeho potřebě posloužit. Nemohl ani požádat, manželky bližního svého, protože žádná manželka jeho bližního v ráji nebyla. Nemohl požádat ani vola bližního svého. Proti tomuto hříchu byl Bohem ohrazen ze dvou stran. Z jedné strany proto, že si nemusel prací opatřovat živobytí. Proto nepotřeboval vola k orání, k setí, ani k mlácení. Z druhé strany byl proti spáchání tohoto hříchu ohrazen tím, že v ráji nebylo člověka, který by vola vlastnil.